الأحد، 18 يوليو 2010

يطاردني الليل

يطاردني الليل و انا باجري
من بدري وراش شمس عنيكي
تحسدني الخيل...علي دقة صدي
و ع الهوا اللي تزيحه ايديكي
لسابع سما ... متقسمة
احلام بتنسي المستحيل
و سهم النار ... سافر طار
و المشو\ر قدامه طويل
وزيه انا ماشي .......و باتحداه
عمر ما قلبي ما داق الاه
عمر ما ضع الحلم و تاه
بكل كياي ماسكه و حاضنه
و بكرة ح ييجي وليه حاستني
ايديا بترسم لوحة الجنة
باحقق كل ماليه باتمني
و دا قلبي و دا بيته ووطنه
باحب انا بيه و باهدًيه
لما الشوق بيولع فيه
و لما بيصرخ فيا " انا عاشق"
اكتر و اقوي بارد عليه
عنيا و نسيت طعم دموعي
و احلامي خلت كل شموعي
قايدة و صادة طريق لرجوعي
شلته و سبته ... و ح اضعف ليه
حلمي دا دمي و عليه عايش
قوتي ذاتي و عقلي الطايش
قدام رجليكي ... دوسي انا فارش
روحي كمان لو حبيتي
من غيرك انت انا مش انا
و لا ح ابقي هناك و لا احفضل هنا
بانادي حبيبتي يا حنينة
انا اهوة قوليلي فين اراضيكي
انا اهوة قوليلي فين اراضيكي

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

يشرفني قراءة تعليقك ايا كان... فردودك اثبات وجودك