الأحد، 18 يوليو 2010

الفارس


جوه لهيب المعركة و القلب قايد فيه بركان
كياني قوة مفككة تراب و داب قبل الاوان
و ضهر الحصان
اللي زمان كان عرش ليا و كان مريح
مابقاش مريح
و مابقاش مريح و يأسي لجام متفككة
لكن بتخنق و يعلا خوفي و حاسس بسيفي ... نازز ... جريح
كان زي فارس قلبي انا و كنت البطل
و من الملل الصمت غارس جوه مني الف جبل
و انا بأتقتل
لما بأنسي طعم عيشة و ابقي ريشة ف وش الريح
و اما بأنسي لمة صحابي و اكتئابي لا يعرف خشة وبالصريح
انا كنت حاجة تاهت خلاص و سط غربة و ف وسط نار
شاخت عيوني مابقتش قادرة تحس غير بالانكسار
يادي المرار
لما يبقي هو الفاضل ف حلق راجل بينحني
و لما تبقي مافيش مشاكل غير دراع بيتني
و ايه يكون ؟
ورقة شجر
ورقة شجر تسقط كأن النوة هاجت عليها بس
تتدبل و تنشف و تتحرق من الف شمس
و اموت انا
و لما بأموت بأبقي رمز للحياة
و المعاناة اللي راسمة فوق شفايفي الف معني لالف اه
بتبقي فرحة و المساواة
بين وقت حزن و خوف و جبن ميتها مالحة
لكني شبعت... كفاية بقي ... تعبت ... زهقت
من كتر قلبي ما أنجرح
من بعد موته صار شبح
و الخوف خلاص عزل و غار
و اديني بأعلن الانتصار
مابقتش اخاف و لا بأنجرح
ماهو ده اختلاف انك شبح.

هناك تعليق واحد:

يشرفني قراءة تعليقك ايا كان... فردودك اثبات وجودك