الأحد، 18 يوليو 2010

قطر حياتي



شايف قطر حياتي بيمشي
كاتم فيا ساحبني وراه
اضرخ صرختي مابتطلعشي
كاني خلاص مش قد الاه
و ازاي اكمل انا ماعرفشي
و كياني ضايع فين القاه
عايش ميت مابتفرقشي
و هو اناا امتي كان لي حياة
شايف قطر حياتي معدي
كأن الدنيا دي مافيهاش صاحب
يمسح دمعة بتحضن خدي
يخليني جوة الافراح دايب
يا ما نفسي الدنيا تحبني قدي
نفسي بجد القاالي حبايب
لكن مهما اقلبها تحدي
انا مهزوم انا راجع خايب
لأه خلاص بلا خنقة
انا مش ناقص تاني كأبة
ياللا خلاص مش فارقة
الدنيا ي اكبر غابة
و ياستاسد انا يا اتردد
يا ضعف و انا اقول دي طيابة
شايف حلم جميل بيموت
قدام عيني لكن عاجز
امنعه يمشي خلاص و يفوت
او يفضل زي ماكون عايز
لو يعني ارادتي دي ورقة توت
يبقي خسرت ان اي جوايز
عامل زي تابع بروبوت
مش قادر ابقي ف مرة الفايز
دنيا و فيها مليون حرب
تخلي القلب مهما كان
من قبل ما يدخل جوة الصعب
يكون بالكدب اكبر خسران
و ع اليأس خلاص يتعود
بيصاحبه و يفضل وياه
ف عروقه الدم بيجمد
و هزايمه لسه محاصراه
مفروض تصارعها لوحدك
و لا تكون اكتر من فرد
و سلاحك جمد قلبك
حلمك ليه رجول ع الارض
مش لازم ضعفك حبك
غير لو قلب ماحبش حد
ما تخليش حزن يشدك
قوي كيانك قول الرد
يالدنيا سيفك يقتل
لكن قبل الموت فيه الام
و انا زهقان اموت او افضل
رافع راية الاستسلام
او اعيش و ماليش حق اسأل
امتي و فين و لا اي كلام
بأختار دنيا تكون اجمل
قطر انا فيه راكب قدام
لأه خلاص بلا خنقة
انا مش ناقص تاني كأبة
ايه يعني ماهي مش فارقة
الدنيا دي اكبر غابة
يأستأسد انا ياتردد
يأضعف و انا اقول دي طيابة

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

يشرفني قراءة تعليقك ايا كان... فردودك اثبات وجودك