الخميس، 26 نوفمبر 2015

ف القلب صراع رهيب



ف القلب صراع رهيب
و ح اقوله و ع المكشوف
انا ليه مانفعش حبيب
ف العشق يطير و يطوف
وانا بادي لنفسي سؤال
واجابته ناقصة حروف
ليه باحس الحب محال
ودا جبن ولا دا خوف
والحلم بأيام جاية
ليه صار اسطورة سيزيف
لا أمل و لا حتي بداية
ولا حضن عاشق ملهوف
وحنان رغم المعاناة
ماهو تمن الحب ألوف
بتأجل اعيش لي حياة
ملعون ف أسواها ظروف
خايف اجرح و انتي جرحتي
ولافيش عيون بتشوف
ف القلب احلامي دبحتي
ودوايا مش موصوف
وبادور علي احلامي
ف ضلام ومالهش سقوف
وان شفته ف يوم قدامي
باضحك و باقول مخطوف
وانا عايش ليه مش عارف
مش لاقي كلام معروف
انا ح افضل عايش خايف
من عشق واقف ف الجوف
...

هناك تعليقان (2):


  1. علمت قلبى الا اهواك====حتى روحى تاهت معاك
    وعقلى خاصمنى من شوقى معاك===لا تسالينى من كان فى حبك وهواك
    كم أهواك يا قلمي عندما تكتب رغماً
    عني ما لم يستطع أن يبوح به قلبي
    على أوراق يسطر عليها مكنون صدري،
    بأروع ألحان تعزفها دقات قلبي?.
    من نسج كلمات يخرجها عقلي ..
    بروعة إحساس لم أحسسه عمرى
    كم أهواك يا قلمي عندما تكتب رغماً
    عني ما لم يستطع أن يبوح به قلبي
    على أوراق يسطر عليها مكنون صدري،
    بأروع ألحان تعزفها دقات قلبي?.
    من نسج كلمات يخرجها عقلي ..
    بروعة إحساس لم أحسسه عمرى
    غازلتنى بروحها الجميلة---كانى وليد جنينها
    اباحت بجميل احساسها---كانى غريق فى انفاسها
    قالت لى بروحى افديك----وبشوقى افديك حنينى
    جعلتنى انا وقلبى سعيد---حتى ارتويت شهد نهرها

    ردحذف
  2. سوف اجعل قلبك يثور من لفحات الشعور
    سوف اجعلك تنامين على شوق مقهور
    سوف اصاحب قلبك واجعلة سرور
    سوف اضمك فى صدرى كا النور

    سوف انادى من اعماقى نداء الصدور
    اين انت ياساكن القلوب
    انفاسك تحرق نسمات القلوب
    وهمساتك صراخ بين الضلوع
    ياليتنى كنت ساكن النهود
    انفاسك نسمات تروى الخدود
    وعيونك انوار بلا حدود
    وشفتاك مهد وغطاء للمحبوب
    روحك وروحى انغام الموعود
    سمائك انوار تشفى القلوب
    سوف اجعل قلبك يثور من اشواك الملهوف



    ردحذف

يشرفني قراءة تعليقك ايا كان... فردودك اثبات وجودك